Brev:
Søvn og mad i løbet af dagen
25. januar 2008
Alder:
6 mdr.
Søvn og mad i løbet af dagen
Hej Helen
Nu har jeg fuldt med på sidelinien i et stykke tid, men nu synes jeg at det var på tide at melde mig ind :)
Jeg har Bastian på 6 mdr. og 15 dage. Han er en meget livlig dreng og kan ikke ligge stille overhovedet. Han bruger meget energi i løbet af dagen på at tumle og begyndende kravleforsøg.
Jeg har i et stykke tid haft lidt problemer med at han vil have sutten meget i løbet af natten og har derfor valgt at tage den væk fra ham når han bliver puttet. Det virker rigtig godt og han falder i søvn hurtigere end før med sutten, men han vågner stadig mange gange om natten. Har på fornemmelsen at jeg skal have optrappet maden i løbet af dagen.
Det skal lige siges at Bastian aldrig har sovet meget i løbet af dagen. Lige nu sover han ca. 2 timer formiddag og jeg er heldig hvis han tager sig 1 time om eftermiddagen. Han kommer i seng ca. 19.30.
Han vil ikke have skemad mere overhovedet. Har holdt en lille pause på nogle dage og så prøvet igen og der kom der lidt i ham, men så lukker han munden og afviser fuldstændig. Det gælder alt grød og mos. Derimod hvis han får stykker af kartofler, forsk. grøntsager og kød går det meget bedre. Det spiser han med stor lyst og er snart ved at spise mine fingre også :) Så prøvede jeg med rugbrød og det elsker han også!!
Men er det for tidligt?? Han skal i dagpleje om en månedstid og ville gerne have lidt styr på hans madvaner inden da.
Tænkte på om man kunne lave en plan for ham der så nogenlunde sådan ud:
Ca. 7.15: (Han vågner gerne ved kl 6-6.30) Havregrød og sødmælk af kop. Evt. lidt mme efter.
Ca. 8.30-10: Lur
Ca. 11.00: Rugbrødshapsere med grøntsager til, vand af kop. Evt. lidt mme efter.
Ca. 14.00: Ca. 180 ml. mme.
Gerne en lur,men ikke altid.
Ca. 16.00: Grød,sødmælk af kop.
Ca. 18.00: Grøntsager og kød i bider, sødmælk af kop.
Ca. 19.00: Ca. 225 ml. vælling.
Er ikke meget for at give måltid mme ved 23-24 tiden..
Spiser ikke i løbet af natten.
På forhånd tak for dit svar på mit meget lange spørgsmål :)
Med venlig hilsen
Camilla og Bastian